"People are unknowable... and... you can never really know what goes on inside someone else's heart."

from "Broadchurch"


28/10/2013

scottish english

Mam nowe marzenie: pojechać do Szkocji. A jeszcze lepiej: pomieszkać w Szkocji. Słyszeć codziennie ten absolutnie fantastyczny akcent, wszędzie dookoła mnie. W sklepie, w pracy, na ulicy.

Wiedziałam, że istnieją różne akcenty, często bardzo od siebie nawzajem odmienne. Wiedziałam, ale niespecjalnie mnie to obchodziło, co najwyżej wkurzało mnie, jak któregoś nie mogłam zrozumieć. A potem usłyszałam Christophera Ecclestone'a w roli dziewiątego Doktora i strasznie spodobało mi się, jak mówił. Poczytałam trochę na temat różnic między Northern English (zwłaszcza Mancunian) a resztą akcentów. Posłuchałam sobie różnych wersji angielskiego. Aż wreszcie usłyszałam Davida Tennanta mówiącego z ojczystym szkockim akcentem i przepadłam.
Chcę do Szkocji!

No comments: